آيا پلي استيشن ۵ برنده زود هنگام نسل نهم است؟

۲۷ بازديد

دو ماه از عرضه كنسول‌هاي نسل نهم مي‌گذرد. اگر بخواهيم منصفانه به شرايط موجود نگاه كنيم، پلي استيشن ۵ تا اين لحظه برنده رقابت محسوب مي‌شود. البته مي‌توانستيم اين روند را پيش از شروع نسل جديد نيز پيشبيني كنيم. زماني كه سوني تلاش مي‌كرد با معرفي انحصاري‌هاي جديد و به نام خودش جلب توجه كند، مايكروسافت برنامه‌هاي بلند مدت ديگري را پيش مي‌برد.

ساخت كنسولي قدرتمندتر به نسبت پلي استيشن ۵ و از طرفي گسترش سرويس گيم‌پس و از همه مهم‌تر خريد استوديو بتسدا را نمي‌توان ناديده گرفت. شايد در حال حاضر هيچكدام از اين مسائل نتوانند عقب ماندن فروش ايكس باكس سري ايكس در بازار را جبران كنند. اما در آينده‌اي نه چندان دور بعيد نيست كه مايكروسافت به واسطه همين چند مورد ورق را برگرداند و همه چيز تغيير كند.

مايكروسافت در يك سكوت بزرگ فرو رفته و به نظر نمي‌رسد سوپرايز يا برنامه خاصي طي چند ماه آينده داشته باشد. سوني نيز روند آرامي را پيش گرفته كه به نسبت موفق‌تر از مايكروسافت است. سوني با پشتوانه عناويني كه همه مي‌شناسند و دوستشان دارند وارد ميدان شده. درواقع اين همان برگ برنده‌اي است كه طي سال‌هاي گذشته موجب پيروزي سوني در اين رقابت تنگاتنگ بوده.

پلي استيشن ۵

با اين وجود بياييد نيم نگاهي به برنامه آتي سوني براي پلي استيشن ۵ داشته باشيم. Destruction All Stars يكي از عناوين جالبي بود كه به زودي براي كنسول نسل نهمي سوني منتشر مي‌شود. خريدن بازي تنها راه دسترسي به آن نيست و اگر از سرويس PS + نيز استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد آن را دريافت و تجربه كنيد. Destruction All Stars از آن دسته بازي‌هايي است كه نظرات مختلفي درخصوصش وجود دارد. برخي آن را موفق و مانند Rocket League مي‌دانند و برخي نه.

سوني باز با اين روند پيش مي‌رود و در ادامه شاهد انتشار Returnal خواهيم بود. نظرات منفي درخصوص Returnal به پيشينه استوديو سازنده آن يعني Housemarque برمي‌گردد. استوديويي كه بخاطر بازي‌هاي ايندي خود شناخته مي‌شود و قبول دارم كه ديدگاه «ساخت ناگهاني يك بازي ۶۰ دلاري برايشان زود است» اصلا منصفانه نيست. Ratchet & Clank: Rift Apart اولين انحصاري بزرگ سوني در سال ۲۰۲۱ است.

منبع:

https://vigiato.net/p/156043

هزينه يكسان ساخت شيائومي مي ۱۱ با آيفون ۱۲ با وجود اختلاف قيمت ۴۰۰ دلاري

۲۶ بازديد

اولين گوشي مجهز به چيپ اسنپدراگون ۸۸۸ در جهان يعني شيائومي مي ۱۱ وارد بازار چين شده و فروش اوليه بالايي را تجربه كرده. اما مسئله‌اي كه اكنون باعث تعجب شده اين است كه ظاهرا هزينه ساخت اين گوشي تفاوتي با آيفون ۱۲ ندارد، در حالي كه با قيمت بسيار پايين‌تري به فروش مي‌رسد.

شيائومي مي ۱۱ در نسخه پايه با ۸ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي در چين قيمتي برابر ۶۱۲ دلار دارد، در حالي كه آيفون ۱۲ با ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي در اين كشور با قيمتي نزديك به ۱۰۴۰ دلار به فروش مي‌رسد. با وجود اختلاف قيمت نزديك به ۴۳۰ دلار، طبق گفته يكي از تحليلگران و همكاران شيائومي به نام «پان جيوتانگ»، هزينه ساخت اين دو گوشي يكسان است.

در حالي كه آيفون ۱۲ تنها در يك نسخه بدون شارژر به فروش مي‌رسد، شيائومي جديدترين پرچمدار خود را دو نسخه عرضه مي‌كند كه يكي از آن‌ها همراه با شارژر در اختيار خريداران قرار مي‌گيرد. نكته قابل توجه، قيمت يكسان اين دو نسخه مي ۱۱ است.

طبق گزارش‌هاي گذشته، هزينه ساخت آيفون ۱۲ به ۳۷۳ دلار مي‌رسد كه البته اين هزينه مربوط به مواد براي ساخت قطعات و گوشي مي‌شود و هزينه‌هاي ديگر مانند تحقيق و توسعه، حقوق و همچنين بازاريابي را شامل نمي‌شود.

 

شيائومي مي ۱۱
 

 

در حالي كه هزينه مواد مورد نياز براي ساخت پرچمدار شيائومي منتشر نشده، اين كمپاني چيني حاشيه سود پاييني را براي خود درنظر گرفته كه رويكرد متفاوتي نسبت به سامسونگ و اپل محسوب مي‌شود. همين موضوع باعث شده كه اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بتواند ۵۹ درصد سود صنعت گوشي‌هاي هوشمند را تصاحب كند. اين ميزان سود در حالي است كه سهم گوشي‌هاي آن در بازار برابر ۱۴ درصد بود.

شيائومي در مقايسه با اپل رويكرد متفاوتي را در پيش گرفته و با قيمت پايين محصولات خود توانسته به محبوبيت زيادي دست پيدا كند و به سومين سازنده بزرگ گوشي در جهان تبديل شود. اين كمپاني توانست در سه ماهه سوم با كنار زدن اپل به چنين رتبه‌اي دست پيدا كند و اپل هم به رتبه چهارم سقوط كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/02/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%db%8c-%db%b1%db%b1/

آشنايي با اپليكيشن Loudly؛ بوستر صدا و اكولايزر گوشي‌هاي اندرويدي

۲۲ بازديد

استفاده از برنامه تقويت صدا روش ساده‌اي است كه به بعضي محدوديت‌هاي گوشي غلبه كنيد. حتما برايتان پيش آمده كه در محيط شلوغي باشيد و بخواهيد صدايي را از گوشي بشنويد، اما اسپيكرها شما را ياري نكرده‌اند.

يا اينكه هدفون در گوش گذاشته‌ايد اما كيفيت آهنگ يا فايل صوتي آنقدري مناسب نبوده كه با نهايت ولوم هم بتوان آن را به درستي شنيد. اپليكيشن Loudly در چنين مواقعي مي‌تواند راه‌گشاي مشكل شما باشد.

اين برنامه تقويت صدا كه براي گوشي‌هاي اندرويدي منتشر شده چند كار مهم برايتان انجام مي‌دهد. اولين كار تقويت صداي اسپيكرهاست. اين موضوع براي مواقعي اهميت دارد كه در جاهاي شلوغ حتما بخواهيد صداي نوتيفيكيشن گوشي را بشنويد. خوشبختانه Loudly با سازگاري با Notification Settings اندرويد اين امكان را به شما مي‌دهد.

 

برنامه تقويت صدا
 

 

اما دسترسي به اكولايزر و بوستر صدا هم جزو امكانات خوب Loudly هستند. اپليكيشن يك اكولايزر دستي پنج كاناله در اختيارتان قرار داده كه با بالا و پايين كردن گزينه‌ها بتوانيد به تعادل خوبي بين باس و تريبل صدا برسيد.

اين گزينه در استفاده از بوستر صدا اهميت بسيار زيادي دارد. چرا كه هر قدر درجه بوستر را بالاتر ببريد، صدا در اثر حجيم شدن ممكن است به شدت بم شده و صداي خش خش ايجاد كند كه خوشبختانه با دستكاري اكولايزر دستي مي‌توانيد جلوي اين موضوع را بگيريد. اپليكيشن Loudly به خوبي با مدياپلير پيش‌فرض گوشي شما هم همگام‌ مي‌شود و امكان كنترل مديا از همان محيط برنامه را هم داريد.

اين مزيت خوبيست كه براي تست اكولايزر و بوستر نيازي به خروج از اپ نداشته باشيد. با تمام اين مزايا اما Loudly در سراسر محيطش به شما تبليغات نشان مي‌دهد كه شايد براي عده‌اي مواجه شدن با آن‌ها خيلي خوشايند نباشد. بنابراين توصيه مي‌كنيم براي برخورد نكردن با اين موضوع به سراغ نسخه پرو اپ برويد.

Loudly به عنوان يك برنامه تقويت صدا كارش را به درستي انجام مي‌دهد. اما بايد حواستان باشد كه خيلي در تقويت صدا افراط نكنيد چرا كه اين موضوع در بلندمدت مي‌تواند باعث آسيب به شنوايي شما يا اسپيكر گوشي‌تان شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/18/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b5%d8%af%d8%a7-loudly/

معرفي اپ Blend Photo Editor؛ خالق دابل اكسپوژرهاي حرفه‌اي

۲۸ بازديد

حتما با تكنيك دابل اكسپوژر (Double Exposure)  كم و بيش آشنا هستيد؛ ترفندي در عكاسي كه با آن مي‌توان دو منظره كاملا متفاوت را با هم ادغام كرد به طوري كه تصويري انتزاعي و بسيار بديع بدست بيايد.

اين روزها تقريبا تمام اپليكيشن‌هاي ويرايش عكس چنين قابليتي را در خود دارند. ولي با اين وجود سطح كيفي اجراي دابل اكسپوژر در آن‌ها تفاوت بسيار زيادي دارد، تفاوتي كه با نصب يك اپليكيشن اختصاصي براي ممزوج كردن تصاوير مثل Blend Photo Editor به خوبي به آن پي مي‌بريد.

 

دابل اكسپوژر
 

 

اپليكيشني كه امروز با آن آشنا مي‌شويد، به طور تخصصي براي اجراي تكنيك دابل اكسپوژر طراحي شده و تمركز خود را روي ادغام هنرمندانه تصاوير گذاشته. نتيجه تصاوير شگفت‌انگيزي بوده كه در مطلب مشاهده‌شان مي‌كنيد.

محصول AppX Studio از دو جهت براي اجراي تكنيك دابل اكسپوژر كولاك كرده. اول تنوع بسيار زياد افكت‌هاست كه در نمونه‌هاي مشابه كمتر به چنين چيزي برخورد مي‌كنيد. افكت‌هاي كلاسيك، آبستره، بوكه، مناظر رنگي، مناظر جنگلي و درختان، مناظر كهكشاني، مناظر شهري و ... دسته‌هايي هستند كه در Blend Photo Editor مي‌بينيد.

هر كدام از اين دسته‌ها چندين افكت در خود دارند كه هر كدام را مي‌توان از نظر شفافيت دستكاري كرد. اما دليل دوم فوق‌العاده‌ بودن Blend Photo Editor به سادگي كار با آن بر مي‌گردد.  افكت‌هاي اپ طوري طراحي شده‌اند كه شما را ناخودآگاه به سمت خلق يك اثر هنري سوق دهند.

اين را خيلي سريع و از اعمال اولين افكت متوجه مي‌شويد. از آنجا كه تكنيك دابل اكسپوژر  معمولا براي آدم‌ها بهتر جواب مي‌دهد، فقط كافيست عكس يك شخص را بارگذاري كرده و افكت دلخواهتان را رويش اعمال كنيد.

 

دابل اكسپوژر
 

 

Blend Photo Editor به طور خودكار بهترين زاويه را براي نشستن افكت روي عكستان انتخاب مي‌كند. بنابراين فقط نياز داريد كه پاك كن را برداشته و حاشيه‌هاي اضافي را از روي عكستان پاك كنيد تا دابل اكسپوژري مثل دو تصوير زيباي بالا داشته باشيد.

اپليكيشن يكي دو ابزار هم براي جابجايي بك‌گراند و تصوير پيش زمينه هم دارد كه البته مي‌توان گفت كافي نيستند و اين ضعف Blend Photo Editor محسوب مي‌شود. در واقع شايد احتياج باشد كه با خلق يك دابل اكسپوژر در اين برنامه باز هم براي تغييرات نهايي به ويرايشگرهاي ديگر احتياج داشته باشيد.

مورد بعد اين كه اپليكيشن رايگان نيست و همه افكت‌ها از ابتدا در آن آزاد نيستند. هر چند اگر عملكرد اپ را بپسنديد مي‌توانيد نسخه حرفه‌اي را بخريد يا با يك جستجوي ساده فارسي در گوگل به نسخه آنلاك آن برسيد كه اوج لذت‌تان از اپليكيشن را تجربه خواهيد كرد.

در هر صورت اگر دوست داريد كه تصاوير دابل اكسپوژر فوق‌العاده‌اي مثل عكس‌هاي اين مقاله بسازيد، Blend Photo Editor يكي از بهترين گزينه‌هايي كه در اندرويد براي اين كار در اختيار داريد. اين اپ خوب را مي‌توانيد همين حالا و به رايگان از گوگل پلي دريافت كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/08/06/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d9%88%da%98%d8%b1/

مايكروسافت از حمله هكرهاي روسيه و كره شمالي به شركت‌هاي تحقيقاتي كرونا خبر داد

۲۴ بازديد

مايكروسافت مي‌گويد هكرهاي تحت حمايت روسيه و كره شمالي شركت‌هاي تحقيق كننده در مورد كرونا را هدف قرار داده و در برخي موارد موفق به هك سيستم‌هاي قرباني شده اند.

مايكروسافت روز جمعه اعلام كرد هكرها در مجموع هفت شركت داروسازي و تحقيقاتي بزرگ مربوط به كرونا را هدف قرار داده‌اند كه در بين آن‌ها شركت‌هاي توليد كننده واكسن، كلينيك‌هاي تحقيقاتي دخيل در كارآزمايي‌هاي باليني و توليد كننده كيت آزمايش كوويد-۱۹ به چشم مي‌خورند.

 

 

 

هكرها همچنين سازمان‌هاي طرف قرارداد يا تحت حمايت مالي دولت‌ها را كه مشغول تحقيق در مورد كوويد-۱۹ هستند هدف قرار داده‌اند. به گفته مايكروسافت شركت‌هاي مختلف از ايالات متحده، كانادا، فرانسه، هندوستان و كره جنوبي هدف قرار گرفته‌اند.

مايكروسافت مي‌گويد يكي از گروه‌هايي كه شركت‌هاي تحقيقاتي كرونا را هدف قرار داده، Strontium نام دارد كه توسط دولت روسيه پشتيباني مي‌شود. به گفته غول نرم افزاري هكرهاي اين گروه با استفاده از حملات اسپري كردن پسورد و بروت فورس سرورهاي قرباني را به قصد پيدا كردن نام كاربري و پسورد صحيح آماج حملات خود قرار داده‌اند.

مايكروسافت مي‌گويد دو گروه هك ديگر به نام‌هاي Zinc و Cerium نيز در اين حملات دخيل بوده‌اند كه دولت كره شمالي آن‌ها را پشتيباني مي‌كند. به گفته مايكروسافت گروه Zinc با استفاده از پيشنهاد شغلي جعلي و گروه Cerium با جعل هويت كاركنان سازمان بهداشت جهاني به شركت‌هاي تحقيقاتي كرونا حمله كرده‌اند.

مايكروسافت مي‌گويد بيشتر حملات توسط سپرهاي امنيتي برنامه‌هاي اين شركت مسدود شده‌اند. اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه مقامات سه سازمان دولتي در آمريكا تقريباً دو هفته قبل نسبت به حمله باج افزارهاي روسي به صدها بيمارستان در ايالات متحده هشدار دادند. مايكروسافت مي‌گويد بيمارستان‌هاي جمهوري چك، فرانسه، اسپانيا، تايلند و ايالات متحده نيز هدف حمله قرار گرفته‌اند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/14/%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d9%87%da%a9%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86/

مديرعامل فولكس واگن: اپل مي‌تواند به يك خودروساز تاثير گذار تبديل شود

۲۴ بازديد

مدت‌هاست كه شايعاتي مبني بر توليد يك خودروي پيشرفته توسط كمپاني اپل تحت «پروژه تايتان» به گوش مي‌رسد. اگر چه در مقاطعي اين شايعات تكذيب ‌شدند، اما به نظر مي‌رسد كوپرتينويي‌ها تصميم خود را گرفته و بالاخره وارد بازار خودرو نيز خواهند شد.

هربرت ديس مديرعامل فولكس واگن اعتقاد دارد ورود اپل به عرصه خودروسازي چالش‌هاي بزرگ‌تري را پيش روي اين كمپاني قرار داده و در مقايسه با ديگر رقباي سنتي، دردسرهاي بيشتري را ايجاد خواهد كرد. آقاي ديس در مصاحبه اخيري كه با بلومبرگ داشته با اشاره به اين موضوع گفته «ما منتظر رقباي جديدي هستيم، رقبايي كه روند تغيير صنعت خودرو را شتاب بيشتري بخشيده و مهارت‌هاي تازه‌اي را مطرح خواهند كرد.»

آقاي ديس در ادامه صحبت‌هاي خود به ثروت زياد شركت اپل و دسترسي بدون محدوديت آن به منابع مختلف اشاره كرده و توانمندي‌هاي آن را تحسين كرده است.

مديرعامل 62 ساله فولكس واگن از تغييرات موجود در پروفايل مهندسين حاضر در لينكدين و جابجايي‌هاي رخ داده نيز صحبت كرده است. وي اين مساله را نشان‌دهنده تمايل غول‌هاي تكنولوژي براي ورود به صنعت خودرو مي‌داند.

اما آقاي ديس اظهارنظر بسيار جالب ديگري داشته و افزوده «من قبلا هم گفته‌ام، با ارزش‌ترين شركت جهان باز هم يك شركت فعال در حوزه حمل و نقل خواهد بود. حال اين شركت ممكن است تسلا باشد، يا اپل يا فولكس واگن.»

همانگونه كه قبلا به اطلاعتان رسانده‌ايم، پروژه تايتان احتمالا در سال 2024 به بار خواهد نشست و شاهد معرفي نخستين خودرو با نشان اپل خواهيم بود. آنطور كه رويترز پيش‌بيني كرده، باتري اين خودرو طراحي مونوسل خواهد داشت تا از فضاي پك باتري به بهترين شكل ممكن استفاده شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/25/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a8%d9%87-%db%8c/

كمبود جهاني چيپ، تهديدي بزرگ براي توليد لپ‌تاپ‌ها و گوشي‌هاي هوشمند

۲۵ بازديد

در اوج دوران شيوع ويروس كرونا توليد تراشه‌ها با مشكل مواجه شد. حالا كه به نظر مي‌رسد در ماه‌هاي پاياني بحران ناشي از كوويد-‍۱۹ قرار داريم، ميزان تقاضا براي محصولات الكترونيكي افزايش پيدا كرده كه اين موضوع باعث كمبود چيپ در سطح جهان شده و توليد دستگاه‌هاي مختلف از تلويزيون‌ها گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و گوشي‌هاي هوشمند را با چالش مواجه كرده است.

طبق گزارش رويترز، دلايل زيادي براي بروز اين مشكل وجود دارد كه شامل خريد عمده تراشه توسط هواوي، آتش‌سوزي در يك كارخانه چيپ‌سازي در ژاپن، قرنطينه ناشي از شيوع ويروس كرونا در كشورهاي جنوب شرقي آسيا و اعتصاب در فرانسه مي‌شود.

با وجود چنين مواردي، دليل اصلي سرمايه‌گذاري كم در كارخانه‌هاي توليدكننده تراشه متعلق به شركت‌هاي آسيايي است كه روي توليد چيپ‌ها براي گوشي‌هاي 5G، لپ‌تاپ‌ها و خودروها تاثير مي‌گذارد. در حقيقت تقاضا براي اين تراشه‌ها رو به افزايش است و شركت‌ها نمي‌توانند پاسخگوي اين ميزان تقاضا باشند.

در حالت كلي به نظر مي‌رسد كمبود قطعات مربوط به كل دستگاه‌هاي الكترونيكي است و حتي در تامين تراشه‌هاي واي فاي و بلوتوث نيز تاخير وجود دارد. عدم تامين تقاضاي شركت‌ها روي صنعت خودرو در چين هم تاثير خواهد داشت و احتمالا خودروسازهاي چيني در سه ماهه اول سال آينده ميلادي با مشكلاتي در توليد دست و پنجه نرم خواهند كرد.

 

هواوي ميت‌بوك D15
 

 

تقاضا براي محصولات مختلف و به ويژه خودرو در چين افزايش غيرمنتظره‌اي داشته و ميزان سفارش‌ها براي لپ‌تاپ‌ها و گوشي‌هاي هوشمند در مناطقي مانند كشورهاي اروپايي و ايالات متحده آمريكا كه هنوز با ويروس كرونا دست و پنجه نرم مي‌كنند و قرنطينه هستند هم افزايش يافته است.

كمپاني هلندي تامين‌كننده تراشه‌هاي دنياي خودرو يعني NXP اعلام كرده به علت افزايش چشمگير هزينه‌هاي مربوط به مواد و همچنين كمبود شديد تراشه‌ها مجبور به افزايش قيمت تمام محصولاتش شده. مديرعامل اين كمپاني از بازگشت بسيار سريع كسب و كارها به حالت عادي خبر داده و آن را فراتر از انتظار عنوان كرده است.

يكي از دلايل مهم ديگر براي كمبود تراشه‌ها، انبار كردن شمار بالايي از آن‌ها توسط كمپاني‌هاي چيني هواوي و شيائومي است كه البته اين دو شركت در اين زمينه اظهارنظري نكرده‌اند. با توجه به اينكه بزرگترين توليدكننده چيپ چين يعني SMIC به ليست سياه وزارت دفاع و وزارت بازرگاني ايالات متحده آمريكا اضافه شده، احتمالا كمبود قطعات تا ماه‌هاي آينده ادامه داشته باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/19/%da%a9%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%db%8c%d9%be-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/

انتشار اپ GameDriver سامسونگ با هدف بهبود تجربه بازي با گلكسي S20 و نوت ۲۰

۲۶ بازديد

در دنياي كامپيوترها، شركت‌ها با ارائه بروزرساني براي درايورهاي GPU عملكرد محصولات خود را در زمينه گيمينگ افزايش مي‌دهند و حالا سامسونگ با ارائه اپ «GameDriver» در چنين مسيري گام برداشته است.

كاربران برخي گوشي‌هاي هوشمند در گذشته با دريافت بروزرساني شاهد بهبود عملكرد دستگاه خود در زمينه گيمينگ بودند. نزديك به يكسال است كه كوالكام چنين كاري را انجام مي‌دهد و اخيرا سامسونگ هم با ارائه يك برنامه اندرويدي به نام GameDriver عملكرد گيمينگ تعدادي از محصولات خود را بهبود مي‌دهد.

اين اپليكيشن تنها براي گوشي‌هاي سري گلكسي S20 و گلكسي نوت ۲۰ در دسترس است و عملكرد آن‌ها در برخي بازي‌ها مانند Call of Duty: Mobile، فورتنايت و Black Desert را بهبود مي‌دهد. سامسونگ در آينده بازي‌هاي بيشتري را به اين ليست اضافه خواهد كرد و چندين توسعه‌دهنده بازي هم حاضر به همكاري در اين پروژه هستند.

 

سامسونگ
 

 

طبق اعلام سامسونگ، بهينه‌سازي GPU پس از همكاري با گوگل و سازندگان بزرگ GPU مانند شركت‌هاي ARM و كوالكام انجام شده است. اگرچه در ابتدا دستگاه‌هاي كمي از اين اپ پشتيباني مي‌كنند، اما اين كمپاني كره‌اي وعده داده در آينده نزديك اين برنامه با محصولات بيشتري سازگار شود. اين برنامه براي GPU آدرنو و Mali منتشر شده است.

شركت‌ها در سال‌هاي اخير توجه ويژه‌اي به توانايي گوشي‌ها در زمينه اجراي بازي داشته‌اند. علاوه بر توسعه سخت افزارهاي قدرتمند و همچنين راه‌حل‌هاي نرم افزاري، برخي كمپاني‌ها شروع به توسعه گوشي‌هاي گيمينگ كرده‌اند كه براي مثال مي‌توان به راگ فون ۳ ايسوس و بلك شارك 3S شيائومي اشاره كرد.

اين محصولات از هيت سينك و سيستم خنك‌كننده مايع مشابه با كامپيوترهاي گيمينگ بهره مي‌برند و حتي محصولاتي مانند گوشي‌هاي گيمينگ ايسوس از يك وسيله‌ جانبي خارجي براي كاهش دما هم پشتيباني مي‌كنند.

با بهينه‌سازي‌هاي نرم افزاري و ارائه اپ‌هايي مانند GameDriver سامسونگ، در آينده گوشي‌ها نقش مهمتري در صنعت بازي ايفا خواهند كرد و همچنين شاهد انتشار بازي‌هاي باكيفيت‌تري براي آن‌ها خواهيم بود.

منبع:
https://digiato.com/article/2020/12/13/%d8%a7%d9%be-gamedriver-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af