معرفي اپ Blend Photo Editor؛ خالق دابل اكسپوژرهاي حرفه‌اي

۲۹ بازديد

حتما با تكنيك دابل اكسپوژر (Double Exposure)  كم و بيش آشنا هستيد؛ ترفندي در عكاسي كه با آن مي‌توان دو منظره كاملا متفاوت را با هم ادغام كرد به طوري كه تصويري انتزاعي و بسيار بديع بدست بيايد.

اين روزها تقريبا تمام اپليكيشن‌هاي ويرايش عكس چنين قابليتي را در خود دارند. ولي با اين وجود سطح كيفي اجراي دابل اكسپوژر در آن‌ها تفاوت بسيار زيادي دارد، تفاوتي كه با نصب يك اپليكيشن اختصاصي براي ممزوج كردن تصاوير مثل Blend Photo Editor به خوبي به آن پي مي‌بريد.

 

دابل اكسپوژر
 

 

اپليكيشني كه امروز با آن آشنا مي‌شويد، به طور تخصصي براي اجراي تكنيك دابل اكسپوژر طراحي شده و تمركز خود را روي ادغام هنرمندانه تصاوير گذاشته. نتيجه تصاوير شگفت‌انگيزي بوده كه در مطلب مشاهده‌شان مي‌كنيد.

محصول AppX Studio از دو جهت براي اجراي تكنيك دابل اكسپوژر كولاك كرده. اول تنوع بسيار زياد افكت‌هاست كه در نمونه‌هاي مشابه كمتر به چنين چيزي برخورد مي‌كنيد. افكت‌هاي كلاسيك، آبستره، بوكه، مناظر رنگي، مناظر جنگلي و درختان، مناظر كهكشاني، مناظر شهري و ... دسته‌هايي هستند كه در Blend Photo Editor مي‌بينيد.

هر كدام از اين دسته‌ها چندين افكت در خود دارند كه هر كدام را مي‌توان از نظر شفافيت دستكاري كرد. اما دليل دوم فوق‌العاده‌ بودن Blend Photo Editor به سادگي كار با آن بر مي‌گردد.  افكت‌هاي اپ طوري طراحي شده‌اند كه شما را ناخودآگاه به سمت خلق يك اثر هنري سوق دهند.

اين را خيلي سريع و از اعمال اولين افكت متوجه مي‌شويد. از آنجا كه تكنيك دابل اكسپوژر  معمولا براي آدم‌ها بهتر جواب مي‌دهد، فقط كافيست عكس يك شخص را بارگذاري كرده و افكت دلخواهتان را رويش اعمال كنيد.

 

دابل اكسپوژر
 

 

Blend Photo Editor به طور خودكار بهترين زاويه را براي نشستن افكت روي عكستان انتخاب مي‌كند. بنابراين فقط نياز داريد كه پاك كن را برداشته و حاشيه‌هاي اضافي را از روي عكستان پاك كنيد تا دابل اكسپوژري مثل دو تصوير زيباي بالا داشته باشيد.

اپليكيشن يكي دو ابزار هم براي جابجايي بك‌گراند و تصوير پيش زمينه هم دارد كه البته مي‌توان گفت كافي نيستند و اين ضعف Blend Photo Editor محسوب مي‌شود. در واقع شايد احتياج باشد كه با خلق يك دابل اكسپوژر در اين برنامه باز هم براي تغييرات نهايي به ويرايشگرهاي ديگر احتياج داشته باشيد.

مورد بعد اين كه اپليكيشن رايگان نيست و همه افكت‌ها از ابتدا در آن آزاد نيستند. هر چند اگر عملكرد اپ را بپسنديد مي‌توانيد نسخه حرفه‌اي را بخريد يا با يك جستجوي ساده فارسي در گوگل به نسخه آنلاك آن برسيد كه اوج لذت‌تان از اپليكيشن را تجربه خواهيد كرد.

در هر صورت اگر دوست داريد كه تصاوير دابل اكسپوژر فوق‌العاده‌اي مثل عكس‌هاي اين مقاله بسازيد، Blend Photo Editor يكي از بهترين گزينه‌هايي كه در اندرويد براي اين كار در اختيار داريد. اين اپ خوب را مي‌توانيد همين حالا و به رايگان از گوگل پلي دريافت كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/08/06/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d9%88%da%98%d8%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.