روشهاي مختلفي وجود دارد كه بتوان محبوبيت يك خودرو يا برند سازندهاش را ارزيابي كرد. يكي از اين معيارها، ميزان جستجوي نام آن خودرو در گوگل است. مولفهاي كه در گوگل ترندز ميتوان آن را مشاهده كرد. يك وب سايت خودرويي در انگلستان، با استفاده از دادههاي گوگل ترندز، تغييرات سطح محبوبيت برندها در ده سال اخير را مورد بررسي قرار داده است. اين تغييرات، بازه زماني 2010 تا 2020 را شامل ميشوند.
بنا بر اين پژوهش، پنج برند خودرويي كه از سال 2010 به بعد، محبوبيت كمتري پيدا كرده اند، شامل فيات، سيتروئن، واكسهال، ميتسوبيشي و فراري هستند. اما از ميان تمام اينها، هيچ يك از اين برندها به اندازه فراري ما را شگفت زده نكردند!
اين برند ايتاليايي، افت 35.3 درصدي را در طول يك دهه اخير در سرچهاي گوگل، تجربه كرده است. در حالي كه فراري در اين مدت، تقريبا فعال و پر جنب و جوش بوده است. حال سوال اصلي اينجاست كه آيا خيز فراري براي حركت به سمت الكتريكي شدن، ماشين بازها را از اسب سرخ مارانللو دور كرده است؟ خب ما در اين خصوص مطمئن نيستيم! اما محتملترين علت را همين ميدانيم.
نخستين فراري شاسي بلند كه البته چندان هم در كلاس SUVها جاي نميگيرد، مدل جديد پيورسانگ است كه شايعه شده از سال 2023 وارد بازار ميشود. ما قبلا هم بارها او را ديده ايم! هم در زمان تستهاي فني و هم در قالب تصاوير جاسوسي. اما فراري جزئيات آن را كاملا سري نگه داشته است. البته چنانچه در انتظار ديدن آن، ذوق مرگ شده ايد، ميتوانيد با جستجو در اينترنت، رندرهاي گرافيكي طراحي شده از آن را ببينيد.
منبع: