هزينه يكسان ساخت شيائومي مي ۱۱ با آيفون ۱۲ با وجود اختلاف قيمت ۴۰۰ دلاري

۲۶ بازديد

اولين گوشي مجهز به چيپ اسنپدراگون ۸۸۸ در جهان يعني شيائومي مي ۱۱ وارد بازار چين شده و فروش اوليه بالايي را تجربه كرده. اما مسئله‌اي كه اكنون باعث تعجب شده اين است كه ظاهرا هزينه ساخت اين گوشي تفاوتي با آيفون ۱۲ ندارد، در حالي كه با قيمت بسيار پايين‌تري به فروش مي‌رسد.

شيائومي مي ۱۱ در نسخه پايه با ۸ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي در چين قيمتي برابر ۶۱۲ دلار دارد، در حالي كه آيفون ۱۲ با ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي در اين كشور با قيمتي نزديك به ۱۰۴۰ دلار به فروش مي‌رسد. با وجود اختلاف قيمت نزديك به ۴۳۰ دلار، طبق گفته يكي از تحليلگران و همكاران شيائومي به نام «پان جيوتانگ»، هزينه ساخت اين دو گوشي يكسان است.

در حالي كه آيفون ۱۲ تنها در يك نسخه بدون شارژر به فروش مي‌رسد، شيائومي جديدترين پرچمدار خود را دو نسخه عرضه مي‌كند كه يكي از آن‌ها همراه با شارژر در اختيار خريداران قرار مي‌گيرد. نكته قابل توجه، قيمت يكسان اين دو نسخه مي ۱۱ است.

طبق گزارش‌هاي گذشته، هزينه ساخت آيفون ۱۲ به ۳۷۳ دلار مي‌رسد كه البته اين هزينه مربوط به مواد براي ساخت قطعات و گوشي مي‌شود و هزينه‌هاي ديگر مانند تحقيق و توسعه، حقوق و همچنين بازاريابي را شامل نمي‌شود.

 

شيائومي مي ۱۱
 

 

در حالي كه هزينه مواد مورد نياز براي ساخت پرچمدار شيائومي منتشر نشده، اين كمپاني چيني حاشيه سود پاييني را براي خود درنظر گرفته كه رويكرد متفاوتي نسبت به سامسونگ و اپل محسوب مي‌شود. همين موضوع باعث شده كه اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بتواند ۵۹ درصد سود صنعت گوشي‌هاي هوشمند را تصاحب كند. اين ميزان سود در حالي است كه سهم گوشي‌هاي آن در بازار برابر ۱۴ درصد بود.

شيائومي در مقايسه با اپل رويكرد متفاوتي را در پيش گرفته و با قيمت پايين محصولات خود توانسته به محبوبيت زيادي دست پيدا كند و به سومين سازنده بزرگ گوشي در جهان تبديل شود. اين كمپاني توانست در سه ماهه سوم با كنار زدن اپل به چنين رتبه‌اي دست پيدا كند و اپل هم به رتبه چهارم سقوط كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/02/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%db%8c-%db%b1%db%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.